22.9.2014

ISÄ OLEN TÄÄLLÄ MAAILMAN TOISELLA PUOLEN

rimi1rimi2rimi3

Tai no en ihan toisella puolella, vaan noin 2000 kilometrin päässä kotoa. Riminissä, missä melkein kukaan ei puhu englantia, eikä mulla ole matkalaukkua. Lensin lauantaina Helsinki-Tukholma-Bologna ja matka meni muuten tosi hyvin mutta se hetki kun tavarahihna lakkas pyörimästä Bolognan kentällä ja mun laukku ei ollutkaan tullut, ei kuulu elämäni kirkkaimpiin. Muutaman perisuomalaisen kirosanan saatoin päästää. Useampaan kertaan.

Ensivaikutelma Riministä on äänekäs & aurinkoinen. Sunnuntaina käytiin biitsillä ja puistossa, mut sieltä mulla ei oo kuvia. Illalla täällä oli kylässä näiden perhetuttuja ja syötiin aivan sairaan hyvää ite tehtyä pizzaa ja ehkä varmaan maailman parasta jäätelöä. Lisäks täällä on lämmintä joku +23. Eli kyllä mulla ihan hyvin menee! Oon ollu täällä nyt noin 30 tuntia ja vaikka ei ehkä ihan vielä tunnu kodilta, niin tuntuu paikalta josta voi hyvinkin tulla koti. Mun host perhe on tosi ihana ja nää vanhemmat puhuu parempaa enkkuu kun oletin, tosin lasten kaa on kyllä aika kova kielimuuri. Lähinnä kommunikoidaan niin että ne näyttää vaikka palloa ja kysyy mikä se on englanniks ja kertoo sitten mikä se on italiaks. Mutta nyyt ei irtoo enenpää, ciao!

TRANSLATION: Here I am! In Rimini where nobody speaks English and I don't have my luggage. But still everything is pretty fine. First impression of Rimini is sunny and loud. I've been here about 30 hours now and even this place don't feel like home yet, it feels like the place which can become home. My host family is really lovely and the parents speaks better English that I expected. But with kids I have some communication problems. On Sunday we went to the beach and to park but I don't have any pictures from there. And in the evening friends of the family were here and we ate super delicious home-made pizza and maybe the best ice cream in the world. Ciao!

2 kommenttia: