25.11.2014

TAAS BOLOGNASSA

3
256

Hieman mua huvittaa, että tästä mun au pair -blogista on tullu enemmnkin mun kaupunkivierailublogi, haha. Mutta en mä oikeen tiedä, mitä mä arkipäivistä kirjottelisin. Elämästä täällä on tullut jokseenkin aika rutiinia: käyn italian tunneilla, siivoilen, leikin lasten kaa ja nään kavereita. Ja Riministäkin on siinä mielessä tullut koti, ettei tuu enää täällä pahemmin kannettua kameraa, Nykyään se on jo "mun kaupunki" eikä jaksa hämmästyttää tai sykähdyttää samalla tavalla kun muut, uudet paikat Italiassa

Lauantaina käytiin Bolognassa, jossa olin vieraillut jo yli kuukaus takaperin. Oli siellä yhä paljon ihmisiä, mutta helteen sijaan kirpeessä syyssäässä ei ollenkaan niin ahdistavaa. Koska lauantaina oli myös musiikin pyhimyksen päivä, oli keskustan kadut täynnä toinen toistaan taitavampia katusoittajia ja tuolla oli jouluvalotkin jo sytytetty. Markkinoilla mun sydän jäi vähän itkemään verta pirun siistejen vintage Levisten perään, mutta kylmyydestä ja 4h yöunien jälkeen painavasta väsymyksestä johtuen en jaksanut alkaa arvailemaan mun kokoa ja sovittelemaan. Niin ja arvatkaa vain millanen riemuidiootti musta synty kun bongattiin Tigerin liike ja siellä myytiin salmiakkia! Siis oikeeta salmiakkia! Vähän kaupasta poistumisen jälkeen kyllä kirosin, että joo hyvä Kaisa, ois ehkä kannattanut osataa enemmän kuin yks pussi... Täytyy sanoa, etten viime kerralla ihan hirvesti tykännyt tosta kaupungista, mutta nyt sytyin oransseille kaduille paljon enemmän.

TRANSLATION: Oh welcome to my "Au pair" -blog... or should I say "Travelling around Italy" -blog. Anyways last saturday I visit on Bologna again. Have to say that over month ago I did't like that city so much but now without oppressive heat it was totally different place. And maybe there were something to do also with all the live music and Christmas lights on the streets. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti