2.12.2014

DICEMBRE

AA1AA3AA2

Joulukuu. Aika menee melkein pelottavan nopeasti. Oon ollut Italiassa nyt 73 päivää ja 19 päivän päästä mä lennän Suomeen. Ajatus kotijoulusta nostaa hymyn korviin, sillä kyllä mä vähän kaipaan kotiin, ihan vähän vaan, mutta kaipaan. Erityisen paljon haluisin olla siellä nyt, sillä perjantaina yhdestä mun elämän tärkeimmästä ihmisestä tulee ylioppilas ja noh mä olen täällä enkä juhlimassa siellä... Joulukuu tuli jotenkin salavihkaisesti eikä mulla oo vielä yhtän joulufiilikset. Vaikka kaupoisa soi jo Jingle Bells ja keskustassa sytytettiin jouluvalot viikonloppuna ja iltaisin siellä on tosi kaunista. Niin ei. Säätila tuntuu Suomen syyskuulta. Eikä oo joulutorttuja tai glögiä tai pipareita, eikä edes oikeasti kylmä. Mun pitäis ostaa joulahjoja, mikä vähän ahdistaa ja ajatus pakkaamisesta aiheuttaa päänvaivaa, sillä todennäkösesti mun on pakko lentää ilman matkalaukkua. No mitä elämä olisikaan ilman pieniä haasteita. Kuten semmosia, että meidän piti leipoa laseten kanssa tänää pipareita, mutta kolmessa eri supermarketissa käytyäni oon aika varma, että Italiassa ei myydä kaardemummaa. Eikä siirappia.

TRANSLATION: It's already December! Time goes so fast... I've been here now 73 days and in 19 days I'll go to visit home. Couldn't be happier! Christmas lights in center are super beautiful and they are playing Jingle Bells in stores but still don't feel like holidays are coming. Guess I'm in need of some glögi, Finnish mince pie and gingerbread. That's actually what we were going to bake with children today but after being in three different supermarket I'm pretty sure that cardamom don't exist in Italy. And so don't syrup either.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti