19.1.2015

THE MOSAICS

21435

Mä oon Italiassa nähnyt aika paljon kaikkea uskomatonta, kaunista ja hätkähdyttävää, mutta nää Ravennan mosaiikit sijoittuu henkeäsalpaavuus asteikossa aika kärkipäähän. Siis huheijaa. Sisäänpääsy Basilica di S. Apollianare Nuovoon. Battisero Neonianoon, Museo Arcivescovilesoo. Basilica di S. Vitalee ja Mausoleo di Galla Placidiaan maksoi 8,50€ ja se oli harvinaisen hyvin käytetty vajaa kymppi. Valokuvat näyttää kovin laimeilta todellisuuteen verrattuna, sillä noi 400- ja 500-luvulta peräisin olevat, Unescon maailmanperintökohteisiinkin kuuluvat, mosaiikit oli vaan ihan käsittämättömiä.

Mun oma elämä on tällä hetkellä kanssa mosaiikin tavoin vähän pieninä palasina, mutta ne ei suinkaan muodosta taideteosta vaan enemmänkin sekasorron. Onneksi sentään suurimmaks osaks hymyilevän sekasorron. Oikesti kaikki on siis hyvin. Paremminkin kuin hyvin. Aperitivoja, kavereiden treffaamista, uudestaan alkaneet italian tunnit, alennusmyynneissä käymistä, naurua & juoruilua, kaupunkiretkiä, auringon laskujen katsomista, pyöräilyä tuulen tuivertaessa tukkaa, hyää ruokaa ja halpoja drinkkejä. Mutta samaan aikaan mun päässä on sata ja miljoonaa ajatusta, asioita joille en voi tehdä just nyt mitään. Mutta silti ne pyörii päässä, vähän stressaa ja samalla sitten ärsyynnyn kovasti itseeni, kun en haluais käyttää yhtään aikaa vatvomiseen. Mutta toisaalta ainakin mä olen Italiassa, missä voi vatvoa lenkkeillessä biitsillä tai cappuccinon äärellä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti