5.2.2015

FERRARA

1238456

Viime viikonloippu oli täynnä ohjelmaa ja sunnuntaina vuorossa oli päiväretki Ferraraan. Todella pieni ja todella tunnelmallinen muurien ympäröimä kaupunki. Just sellainen jossa hyytävän tuulen puhaltaessa kapella kaduilla, tuntee vaan olevansa niin Italiassa. Vaikka kaupunki olikin pieni, niin silti käveltyjä kilometrejä kertyi lähemmäs kymmenen. Este-suvun palatsit jätettiin sisältäpäin väliin, mutta Duomossa käytiin. Mutta omaks lemppari paikaks jäi Ferraran hautausmaa, niin rauhaisa, kaunis ja tunnelmallinen. Kuvia mulla sieltä kyllä ei ole, koska noh tuntuis vaan vähän väärältä räpsiä siellä kun ihmisä oli oikeasti käymässä haudoilla. Niin ja jos joku eksyy Ferraraan niin ruokapaikaks en voi vaan kuin suositella Cusina e Butega nimistä raflaa. Tilasin joitain omaan korvaan aika erikoisen kuulosta, bataatilla täytettyjä pastatyynyjä ragun kanssa ja oli muuten törrrkeen hyvää! Todettiin myös että puol litraa punkkua on hyvä jos jalkoja painaa, lounaan jälkeen oltiin nimittäin kaks hilpeähköä turistia.

Torstait on mun ehdottomasti iiseimpiä päivä, lapset menee koulun jälkeen mummolaan eikä mulla oo ees koulua! Oisin toivonut vhän auringon paistetta, että ois pitkästä aikaa uskaltautunut lenkille, mutta kaikkea ei voi saada. Nyt pari päivää ulkona on nimittäis ollut sellainen säätila, ettei sinne ois vapaaehtoisesti yhtään mitään asiaa, mut nyt näyttää siltä että sade ois hetkeksi lakannut. Jeijj, sillä mun pitäis oikeestaan än-yy-tee nyt hypätä pyörän selkään, kohta oon nimittäin jo myöhässä lounastreffeiltä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti