12.11.2015

NIZZA / NICE

123.134567

Holaa! Täällä ollaan elossa, joskin heikosti. Duunit on vieny musta mehut aika tehokkaasti enkä yhtään ihmettele, sillä edellisistä kahdesta vuorokaudesta, olin töissä 22 h ja kun siitä vielä miinustaa nukkumisen ja autolla ajamisen, niin vapaa-aikaa mulla on jäänyt ehkä kuusi ja puoli tuntia. Mikä on siis ne välit, kun oon syöny aamu- ja iltapalaa tai käynyt kotona kääntymässä työpäivien välissä. Täältä suunnalta lähtee nyt kyllä suuri hatunnosto, niille jotka tekee yli kahdeksan tuntista duunipäivää normaalioloissakin. Ihan hullun hommaa. Mun pää rupee olemaan niin pöperöä, etten edes muista mitä muuta oon tehny viimeaikoina... Ainakin käyny paijaamassa kaverin 12 viikkosta koiranpentua ja syönyt omasta mielestä just sopivasti, mutta lompakon mielestä ihan liikaa ulkona. Enää onneks yks lyhyt huominen ja sitten mulla alkaakin ansaittu viikonloppu.

Koska koneella en hirveesti oo kerennyt istumaan, niin näitä Ranskan kuvia on vielä julkaisematta. Vikana reissu päivänä suunnattiin Nizzaan ihmettelemään ja mä kyllä ihastuin tohon kaupunkiin. Sopivasti suurkaupunki tunnelmaa, kauniita maisemia, hyvät shoppailumahdollisuudet (hurjasta kaupoissa kiertelystä huolimatta en ostanu mitään ja oon aika ylpee itestäni!) biitsibulevardi ja kivan oloisia rafloja. Me käytiin syömässä semmosessa italialaisessa kun Di Piu ja pizzaa voin ainakin sieltä suositella! Ikuisena Italia-tyttönä mun on muuten myös pakko mainita yksi juttu johon kiinnitin huomiota, sillä vaikka Nizza on melkein samalla korkeudella Riminin tai Firenzen kanssa, niin se oli vaan jotenkin niin etelää. Kun taas Italiassa noilla leveysasteilla ollaan selkeästi pohjoisessa. Hassua. Jos tota kaupunkia haluisin kuvilla vain yhdellä sanalla niin se olisi: värit. Kirkkaat pinkit, oranssit ja keltaiset rakennukset, vihreät palmut ja turkoosi meri. Vaihtaisin tän Suomen marraskuisen harmauden milloin vaan tollaseen.

2 kommenttia: